Klimakterietant i tonårsskrud & julfix.

(null)

Mina helger består av viktiga saker, så som lång sovmorgon, promenader, kaffe på stan.
Sovmorgon tar jag mig verkligen nu för tiden, är trött som en tok och behöver vilan. 
Lugnet i noll väckning....som en klimakterietant i tonårsskrud liksom :-)
Min käre sambo är mer som en uppspeedad Duracell-kanin som vaknar flera timmar före mig, pigg som en mört men ändå med förmågan att ligga kvar och dra sig tills jag behagar vakna.
Det märks i kroppen och knoppen att fem tidiga morgnar i veckorna tar ut sin sov-rätt. 
Och jag kan och får göra som jag vill! 
Tjoho vad skönt!!

Idag lite julfix, i form av lite julsaker som burits upp från källaren. Sätter upp 1/4 av det vi har, de viktigaste sakerna som ger fina minnen. Saker som betyder nåt, av olika skäl. Saker som farmor Maja målade till mig för många, många år sen bland annat.
Fick fina små julmössor i tallkvist av fin vän igår, så gulligt!

Kvällen ska tillbringas på landet, hos mina bonussöners ömma moder. 
Det är en ynnest! Att ses, prata, kramas och umgås❤️. Det är ingen självklarhet, och det gäller som alltid att vårda de relationer en har. Att inte ta för givet. Jag är tacksam för att få vara en del i en storfamilj, det är en rikedom onekligen.

Kramar till er❤️


Kommentera här: