Speglar själen.

 
För länge sen älskade jag färg, mönster...
Under många år bar jag nästan uteslutande svart, eller mörkare enfärgade kläder....
Och nu är jag nånstans mitt emellan.
Jag gillar fortfarande svart, men har mer puderrosa, blått och även mönster.
Glada färger.
 
Tänker att själen speglar färgsuget ibland.
Att jag åter låter humöret, känslan för dagen styra klädval och färgval.
Som jag gjorde förr.
Kunde byta kläder flera gånger innan jag kände rätt för dagen, eftersom fel kläder gjorde mig obekväm även om just de kläderna funkade nästa dag igen. 
Det känns möjligen stissigt, men för mig känns det som en bra grej. 
Att låta känslan välja färg, stil för dagen.
Det gör mig gladare, mer bekväm.
Och det är ju piffigt.
 
Så idag kändes denna lätt hysteriska blus välkommen.
 
Kram och god kväll
Joey
 
 

Kommentera här: