Bra besked.

 
När jag kom hem idag hade jag fått svar på den arkeologiska utgrävningen av en liten del på min rygg: bra besked. Inget malignt, utan bara ärrvävnad. Helt ofarligt. 
Jag har inte varit orolig, men tänkt att det kanske kunde va basiliom som läkaren trodde. Tänkt att det vore ju mindre kul men ändå bästa formen om en nu ska ha någon skit. 
Vinlotteriet blev riktigt trevligt, tack vare det bland annat. Fanns saker att fira trots att jag inte gick som segrare därifrån.
 
Har annars kämpat ett par dagar. 
Med att hantera känslor som inte riktigt jag brukar kämpa med. Det är tufft att slåss mot vissa monster, som påminner om sånt som en inte längre behöver hantera. Förrän nu, tydligen.
Behöver smälta ner det, göra det till något hanterbart som jag ska bemöta på ett bättre sätt nästa gång. Behöver ta lärdom, inte slås ned. Behöver vara rak och tydlig, och stå upp för det jag upplever och det jag vill förändra. Utan att be om ursäkt. Behöver samla in känslorna, och bemöta monstret helt enkelt.
Det får inte ta mer energi och det är jag som ska bestämma mig för hur jag ska hantera det.
 
Just nu är jag nöjd med go kväll med trevliga människor, skratt, allvar, ost, kex och vin. 
Det räcker för dagen.
 
Kram Joey ❤️
 

Kommentera här: