Svullohuvud och spännande möten.

 
Glasögon a la 70-tal är verkligen nåt i en egen klass...fantastiskt fula verkligen. 
Hur någon ens kunnat rekommendera dessa till en kund är väldigt märkligt. De täcker hela nyllet, och typ pannan, och ger ett grymt uggleutseende - i alla fall när en har sånt här minihuvud som jag råkar ha. Det har väl inte vuxit sen jag kom till världen eller nåt för då hade jag ett svullohuvud, tydligen.
 
Nya studenter är på plats, känns fint med nya blivande sjuksköterskor på avdelningen igen.
Jag måste nog säga att jag ibland saknar det, patientnära kontakten, samtalen, omvårdnaden, fixandet för att lösa praktikaliteter, vara patientens "advokat", se att det en gör gör märkbar skillnad. Jag får väl se vad jag ska bli när jag blir stor! Nöjd med ny studentperiod, är sugen på nya utmaningar, coaching och reflektioner. Att lära mig om nya möten, alltid spännande.
 
Nu är det dock kväll.
Har pratat med min älskelse, som ringde från storstan...underbart mysigt!
Falafel inköpt av sambon, så gott. 
Katten ligger spinnande i knät och det är dags för Det mest förbjudna.
 
Go kväll!
 
Joey❤️
 

Kommentera här: