Utanför min comfort zone.

 
Gick långt utanför min comfort zone idag.
Förvånad över mig själv, att jag genast när jag såg annonsen meddelade svägerskan om det och så anmälde oss båda. Min grej är inte att ha fysiska övningar ihop med andra, som regel, utan mer att söka sig till träning i stilla lokal helst utan en käft mer än jag själv. Och musiken. Och ja, det är fantastiskt skönt.
Men grejen att vara 273 kvinnor i samma lokal, utöva självförsvarstekniker, skrika och slå för att få ner en potentiell gris (läs: felskapad manshjärna) som vill oss ont - det passade mig också. 
Glömde andra människor, hade fokus på tekniken och på min kära svägerska som skulle hålla mitsen (kudden som slagen och sparkarna skulle rikta sig emot), och ge järnet. Så otroligt bra instruktörer, som peppade på ett bra sätt, som lät oss känna allvaret i stunden.
Är glad att jag tog mig utanför den zonen idag, och gav mig iväg. Blir sugen på merträning, för att få in lite mer i ryggmärgen om det händer otrevligheter. Att få in avgrundsvrålet i magen, och just självklarheten  i att inte tveka. 
En förbaskat nyttig eftermiddag som gav mersmak. 
 
Annars är det liksom en riktig söndag idag, efter festligheter igår då vi firade en 60-åring, och de nyinflyttade nysvenskarna - så himla mysigt med god polsk, traditionell mat, vodka (of course) och rödtjut i ansenlig mängd, gosande med bäse och såååå söt liten fransk bulldog som stal mitt hjärta fullständigt.
 
En söndag med matinköp, kursen i självförsvar och så en fika med bonussonen som är hemma från sin folkhögskola i helgen. Snart dags för fiskgrytetillverkning och lite jazz i systemet, sen är denna söndag sedd som avslutad. 
 
Kram i regnet.
 
Joey♥
 
 
 

Kommentera här: