Glatt idag.

 
Vackra löv på vårt glastak upp från garaget.
Ser ut som röda, stora spindlar nästan - fast snygga liksom.
Vackert mot blå himmel.
Och lite sol denna dag, som började som en stor dusch från himmelen.
En mörk, fetblöt dusch. Åter var jag nöjd med min röda regnjacka, som är så stor att den funkar över andra jackor.
Mycket praktiskt. Och glatt. I sin färgprakt. 
 
Något som är glatt idag, är att min älskade unge ska hem från Stockholm till sin barndomsstad och till sin lilla mamma. Har tyckt att livet rullar på, vi har kontakt via sms nästan varje dag, skajpar (ja, det är min försvenskade stavning av skype - vet liksom inte hur en skriver det som verb)...då håller jag liksom längtan en liten bit bort. Även om jag förmodligen hade skrumpnat ihop utan den kontakten
Så nu, senaste dagarna, och idag - så pirrar det längt inom hela mig.
Jesus vad jag längtar efter min fina, vackra unge!!! Har varnat henne för lång kram. Och puss på tinningen.
I en vecka får jag ha henne här denna gång, och det ska bli gott att samla på sig lite Fridis helt enkelt.
 
Älggrytan har puttrat klart.
Premiär för mig, att laga älggryta. Det doftar fantastiskt, och den ska det bjudas på när mor och far kommer efter premiär av Klas Klättermus med lillbonusen. Halloumi- och morotsbiffar med chiliflakes och hommus blir det till Frida, och pressad potatis. Om den inte är så otäck, den där hitte-på-grytan så att vi måste gå och köpa pizza. Vem vet:-)?
 
Pöss och god fredag!
 
/Johanna ♥

Kommentera här: