Söndagens skimmer.

 
Jag börjar slutligen bli tant.
Söndagar har börjat få ett sånt där skönt skimmer av vila, stillhet.
Som en dag att tänka på, promenera omkring på, träffa goda vänner att diskutera livet med, 
Ligga bredvid sin pärla och tänka att dagen är en skön, ledig dag.
Solen sken dessutom idag när jag gick till gymmet, bara det.
Den sken mindre när jag gick till Skåres, stans enligt mig, mysigaste fik för att träffa en fin vän.
 
I mig skiner dock solen lite efter samtalet där.
Om hur vi lever och har det, med bra och mindre bra saker som händer, om små och större saker vi brottas med, det politiska läget i världen, om chocken efter valet i USA och om vad som kan komma ur detta med flertal galenpannor i regerande positioner. Om våra jobb, barn, resor. 
Någon som vet ens historia, både det fula och det vackra, är så mycket värd.
Som finns där, trots det. 
 
Det är söndag.
Det är dags för kristyr på pepparkakor att hänga i fönstren.
En kopp the. 
Lisa Ekdahl, som jag återupptäckt efter Så mycket bättre.
Underbara texter och en säregen stämma. 
En skön snubba som nog har en uråldig själ.
 
Kram till dig,
Johanna
 

Kommentera här: