Livets logik.

 
 
Min mamma är en pysslerska, som brukar bistå med vackra dörrkransar till vår boning...
tacksamt och sån där fin ömhetsbetygelse.
Spikat upp den och blev glad!
 
Började en ny bok tidigt i morse, efter att två liter slem invaderat mina lungor och kroppen skrek efter sittande läge. Satte mig med en kopp ingefärsvatten och Tusse tillsammans med nya boken. Fångades direkt av dess vackra språk.
Gammeldags skriven på sjungande, vacker svenska med gamla uttryck. Två timmar senare efter läsning, ingefära, pep-flöjt och  inhalationer gick jag till gymmet för att få igång kroppen.
Det var kanske inte det som jag var mest sugen på men det var väldigt bra. 
 
Suttit i soffan hos mina kära föräldrar i dag, medan sambon och min pappa skulle koppla in nytt tv-tjosan. Pratat mycket med min lilla mamma, som analyserar som den kloka kvinna hon är. Min just nu strejkande kropp, som kanske kommer nu efter all omställning, strider som bara mina närmsta vet om, oro, funderingar...och när saker liksom är på väg att lossna, som gör mig fri i tanken och själen...då kommer det. Knutarna. Som måste genomlevas för att sen lösas upp. 
 
Allt hänger ihop.
Som kedjereaktioner, som poppar upp i de mest mysko lägena när en tycker att allt bara borde vara lugnt. 
Livets logik. Helt enkelt.
 
Kramar o fin kväll till er.
❤️
Johanna

Kommentera här: