De där orden.

 
Är glad att jag läst ut föregående bok.
En berättelse av en kvinna, en mamma, som levt i en relation med en psykopat som notoriskt ljuger, övervakar och isolerar henne. 
Som dessutom, visar det sig efter skilsmässan, förgriper sig på deras gemensamma son. 
Hennes känslor, kamp mot myndigheter för att bli trodd, förtvivlan när barnet ändå måste träffa förövaren för att det bedöms vara bäst för barnet. En lång kamp, en viktig och nödvändig sådan. Men jag är glad att jag läst ut denna bok som gjort mig illamående verkligen.
 
Ska nu börja i en ny bok.
Efter träning, matinköp och älgburgare.
Hoppas på annan ton i den. En annan historia, och en annan känsla. 
Det är ändå häftigt, det där med ord.
Vad de kan berätta. De där orden. Historier. Sköna, hemska, sanna, vackra, onda, ljuvliga. Sammantaget en resa i någon annans liv, i någon annans historia.
 
Historieätarna ikväll.
Ett favoritprogram, verkligen.
Dottern sitter klistrad vid tv:n i Stockholm och jag här, det vet jag alldeles säkert.
 
Pöss❤️
Joey

Kommentera här: