Med nytt mod i sinnet.

 
Reflektioner, samtal, planering, reflektioner, möte och inlärning....ungefär min dag. En bra dag!
En bra kväll med få, men goa, arbetskompisar på vinlotteri, ost, kex och snack. Tacksam för att kunna sitta och prata om olika saker, större och mindre, fnissa och må gott med dessa kvinns! 
 
Finaste ungen kom hem efter middag ute med brorsa och papps. För att fira, landa i känslan och tanken att gymnasiet blir på annan ort, där hon helst av allt ville. Sång med jazzinriktning, så underbart roligt för henne, en fantastisk möjlighet att få utvecklas på många plan. Stora, lilla vackra unge...vad tiden går! Är så glad för hennes skull, och det blir säkert bra när jag vant mig lite till vid tanken:-). Hon, som funnits så nära mig i sexton år. Ofattbart vad tiden går. Att hon blivit den snart vuxna, kloka och självständiga tjej som jag faktiskt önskat att hon skulle bli. Med skinn på näsan, förnuft innanför pannbenet och med en hyfsat vass tunga och målmedveten tanke. Nu är hon nog fasen flygfärdig på riktigt❤️
 
Dags att komma ner i varv och sova innan ny arbetsdag. Lite Knausgård först medan Freddie Wadling tyst sjunger med sin karaktäristiska, raspiga röst från Spotify. Sprider en skön stämning. 
 
Så go natt vänner, bekanta, kända och okända.
Nu ska jag försöka finna vila och vakna till en ny dag imorgon, med nytt mod i sinnet! Det blir ofta bra till slut!
 
Kram Joey ❤️
 
 

Kommentera här: