Överlevnad o att se fram emot.

 
 
Jag överlevde onsdagens skolavslutning. 
Inte så mycket att välja på, eller hur?
Det var sådär alldeles fantastiskt som det brukar vara...så fina sånger, underbar stämning, allvar, vemod, tårar och skratt. Och ja, Frida och hennes klasskamrater rev ner en bit av himlen med sin version av Ramlar! 
 
En konstig vecka detta, med två arbetsdagar, en helgdag, och flera lediga...välbehövligt och bra eftersom fokus just nu är någon annanstans, och tröttheten ligger som en vemodsfilt över sinnet.
Det får va som det är, jag vill inte låtsas men vet att stunder finns som ger energi, glädje och till och med lycka även om det är tungt det som ligger framför. Det är som det är, och stilla kommer väl även jag att vänja mig.
 
Firade kusinens student igår.
Också ett avslut och början på nåt nytt.
En mycket trevlig tillställning med god mat, och fina tårtor, Goa samtal. 
 
Ledig dag. 
Sov länge. 
Frukost och kaffe.
Dammsugning av kök och hall. 
Handlat inför kvällens mys med älskade bonussöner och fästmö, bonusdöttrar, sambo och min egen fina unge...ser fram emot det!
 
Lyssnar på Malena Ernmans fina nya platta: Sverige. Kan jag varmt rekommendera!!
 
kram ❤️

Kommentera här: