Inte alltid som en tänkt sig.

 
Det blir inte alltid som en tänkt sig.
Vi har haft en lite galen vecka, där vi i stort sett blivit klara med den nya lägenheten - på 3 dagar, med lampor, bord, sängar, stolar, hyllor...
Men en fantastisk vecka där vi samarbetat, saker har bara flutit på och vi har haft det riktigt bra.
Så glad för våra goa grannar!
 
Vaknade strax efter 3 idag, då kära grannfrun fått en allergisk reaktion med utslag och svullnader över hela kroppen - även i ansiktet. Jag har faktiskt aldrig sett nåt värre....!
Som tur är har jag alltid mitt lilla kit m cortisontabletter och antihistaminer med mig, som hon kunde ta. När tungan svullnade upp och pratet blev påverkat så kändes 112 mer aktuellt än min huskur...
Snabbare packning och ivägresa har vi nog aldrig gjort! Blir spännande att se vad vi glömt packa ner!
 
Servicen på svenska sjukhus klagas det på, väntetider och annat...men hörni. Jag tror verkligen att svensk sjukvård för det mesta är outstanding. Vi hittade inte akutintaget, en vakt sa till oss att han inte kunde hjälpa oss utan vi fick ta en annan väg...vi hittade sen förlossningen men blev hänvisade en annan ingång tills det kom en vänlig själ och följde oss bakvägen till akuten och hjälpte oss med språket...
Till slut blev hon dock omhändertagen och blev bedömd - utan mer mediciner och bara 30 minuters övervakning. Men de fick åtminstone vänta kvar, så att inte symtomen skulle återkomma eller rent av förvärras (det var ju bra bedömning:-) men planet missade de. Vi körde dock hyrbilen till sin plats och hann till planet i tid...usch ja:-(!!
 
Så här sitter vi nu, Efter en mysig tur till masugnen för lunch.
Vi vet att våra grannar mår väl, att det finns antihistaminer med på sista etappen av resan och att allt ordnar sig.
Abrupt avslut på fantastiska dagar, med lärdomen att mina mediciner och servicekort ska med hädanefter också - alltid.
 
Och grannfrun ska nog införskaffa recept på cortisontabletter som hon hädanefter ska ha nedpackade i handväskan. Tråkig men viktig lärdom. Mosquito-bett eller annat flygfä från Spanien var det förmodligen som var skyldig till detta illdåd. Själv är jag stucken och väldigt röd på sticken men inte mer än så. Lärdom 2 är att vi inte ska ha öppet från stora balkongen nattetid utan stänga sovrumsdörren om oss, använda myggnäten som finns och ha våra numer installerade takfläktar!
 
Ja hörni.
Det blir inte alltid som en tänkt sig, men en får ta det som det kommer. I detta fall blev det till slut bra trots allt❤️
 
Kram ❤️

Kommentera här: