Mitt nya jag.

 
Mitt nya jag sätter sig efter jobb, träning eller vad det är som följt direkt - en stund på sittbänken eller i soffan. För att samla ihop dagen, hjärnan, känslorna och tröttheten. För att landa och vila. Jag tror att det är bra, för det känns bra.
 
Idag har jag tillbringat hela dagen på universitetets träningscenter för sjuksköterskestudenterna. Undervisat i transfusioner, både praktiskt och teoretiskt. En kul dag, där jag mött 70 studenter i fyra olika grupper. Ovanligt många vilket bådar gott för framtiden ju:-)! 
 
Tränat igen efter min seghelg, och det gick fint. 
Känner mig rätt stark igen och det är härligt.
 
Tänker på min dotters bästa vänS pojkvän med familj som fick uppehållstillstånd före nyår. Trodde de. Det visade sig att det var mamman och ett av syskonen det gällde. Syskonen som är över 18 ska skickas tillbaka trots flera år i Sverige med utbildning och anpassning till detta liv efter att ha flytt krig och förtryck. Ibland är svensk politik mer än lovligt omänsklig....
Har skrivit på deras protest och hoppas många gör så och visar sitt stöd.
 
Kram Joey ❤️

Kommentarer:

1 EH:

skriven

Oxå skrivit på.Förfärligt om de inte får stanna!!!

Svar: Ja, en undrar verkligen ibland...ibland blir jag rädd för hurMyndigheter o människor tänker.
Å andra sidan finns det många klokskaper omkring oss!
Kram
Johanna

Kommentera här: