Gillar!!!

 
 
 
Att va i Stockholm lite då och då gör mitt liv ännu lite gladare. Gillar stan, byggnaderna, på nåt sätt själva stämningen här. 
Gillar fiket Lindqvist som även idag levererade juste räkmacka och många koppar kaffe till brunch. 
Gillar Vasastan mer och mer, med sina mysiga affärer och fik, vackra hus. Gymnasieskolan Lilla Akademien kändes otroligt varm, trevlig och kompetent...var med på orkesterensemble som visade upp sina färdigheter på ett fantastiskt sätt. Jazzlektion i sång som gav mersmak där jag förstod att dotterns lust började dansa i takt med God bless The child...dessutom var skolan jäkligt fin, också en byggnad som e liksom magisk!
 
Kungliga operan fick besök av oss.
Föregångaren till musikalen Rent, La Boheme, har vi fått uppleva och en av de vackraste kvinnliga sopranröster jag hittills hört. Opera som skådespel griper mig inte riktigt men jag gillar musiken, det liksom svulstiga i det som står för sin hjärta och smärta. Härlig eftermiddag!
 
Värmer oss "hemma" lite före krogbesök med brodern. Tennstopet ska få oss som gäster ikväll, har tjuvkikat på menyn och tänker mig en krämig fisk- och skaldjurssoppa....jo, jag tackar jag:-)!
 
Vi har det alltså bra.
Rysligt bra, till och med.
 
God kväll
❤️ Joey

Kommentera här: