Att uppnå balans.

 
Skrivet för många år sen när jag läste och lyssnade på Lundell jämt. Det var nästan det enda jag lyssnade på under flera år eftersom hans texter fick mig att komma på rätt spår. 
Texten ovan är ur boken Saknaden. En jäkligt bra bok, och en jäkligt bra del av texten.
Lundell verkar ha någon slags ångest över kvinnan, över relationer och att ha/inte ha med motsatta könet att göra. Lundells förvirring kanske det kan kallas. Han höjer upp och är samtidigt livrädd. Och ja, relationer är inte enkelt- det vet vi alla.
 
Det är en utmaning, en ständig lärdom som kan ge massor tillbaka men som också kan dra energi, dränera en fullständigt.
När balansen finns, när båda har självförtroende och självtillit, när kommunikationen finns, tillåtelsen och tilliten - då ger det mer än det tar. 
Då kan kärleken växa sig starkare också därför att mannen och kvinnan är starka var för sig. och då går det lättare att tillsammans hitta jämvikt, tror jag, utan att det sker på någon annans bekostnad. Att ha tillit till att JAG är bra som jag är, både med och utan partner gör att jag står för mig själv, och kan slappna av i att någon faktiskt älskar mig och vill ha mig i sitt liv. Om en inte har självtillit och är mån om sig själv tror jag att en har svårt att släppa in nån fullt. Svårt att lita på någon eftersom en liksom inte tror på sig själv. Varför skulle någon annan då tro...? Och varför skulle man då tro att någon skulle tro...?
 
Det är frågan.
 
❤️
Kram i lördagssolen
/Joey

Kommentera här: