Många måla o tacksamhet.

 
Vilken tur att jag tog en promenad i förmiddags när himmelen var blå och solen sken....!
Nästan vårväder, otroligt skönt och nödvändigt att röra på mig efter två dagars matintryckande och stillasittande. Ljuvligt!
Gårdagen firades med min lilla mamma här hemma. 78 år firades med fisksoppa, gott bröd och ostkaka - oxå ljuvligt. En mysig, lugn dag där vi kollade på SVJ- store vänlige jätten av Roald Dahl...en film att bli glad av!
 
Fröken Frimans krig började igår, tredje säsongen, och jag älskar den med dess historieperspektiv, vackra miljöer och kläder, och kvinnor som kämpar i ett mansgris-samhälle för att få rättigheter som alla män redan hade. Kvinnor med skinn på näsan, underbart!
 
Många måla har vi passerat idag, dottern och jag, när vi körde genom Kvarnamåla och diverse "målor" helt enkelt. Underbar bilresa på några timmar med prat, vacker landsbygd...gott helt enkelt.
 
En lugn kväll i sikte.
Och en jul är över, tiden går så fort så fort och jag är tacksam för de som var här, för de som funnits med men nu befinner sig på andra sidan men är med oss i minnet. 
Tiden, livet gäller att vårda ömt.
 
Kram ❤

Kommentera här: