Lika mycket kärlek...?

 
Vaknade kanske onödigt tidigt, kan tyckas.
Låg dock kvar, så nära mannen jag kunde, en stund tills kaffesuget blev mig övermäktigt.
Som ni vet så älskar jag den sovande tystnaden, det lugn som finns i ett för övrigt sovande hus. Ute på gatan är det också tämligen tyst.
Enstaka personer går till jobbet, för att arbeta och i största mån förgylla, lindra och ge hopp om livet för de inne på sjukhuset.
 
Katten är vaken.
Han har fått två burkar av sin favorit Gourmet Gold idag, på självaste Julafton. 
Jag har fått en kopp kaffe, och dagen till ära en DN i brevinkastet...vilken morgonlyx!
 
Om en liten stund är det nog dags att smyga in till mannen likt lucia i morgonrock och morgonrufs och bjuda på en kaffe och pepparkaka sjungandes nåt juligt med lagom skrovlig morgonstämma. 
Undrar om han tycker att det är lika mycket kärlek som jag:-)?
 
Ha en fin dag, och ta hand om varann.
Ta hand om dig.
 
God Jul.
Johanna ❤

Kommentera här: