En dos styrka.

 
Det är snart slut.
Året. 
På min promenad idag tänkte jag på farmor och hennes väninnor som brukade klä sig i långklänningar och firade in årets sista timmar och välkomnade nya året. 
Kanske mest för att festen var kul.
Den lilla flärden runt det hela.
kanske fanns det ett visst allvar i avslutet och den nya början mitt i festen.
På nyårsaftonens tolv-slag ringde vi alltid.
Önskade varann ett gott nytt.
Undrar var hon befinner sig ikväll...?
Där min dotter är, tror jag. 
Som en god skyddsängel, med sin energi.
 
Jag ser inte nyår som något speciellt.
Det är en dag, en kväll, ett tolv-slag som alla andra resterande tolv-slag på året. 
Det är en anledning så god som någon att träffas och umgås, äta gott med familj eller goda vänner. Men 00:01 är inatt inte konstigare, inte mer känslofyllt än någon annan dag. Livet drabbar och skojar till det, oavsett dag. Oavsett år. Så som jag ser det. 
 
Förhoppningsvis blir året ett gott år i sin helhet, men förhoppningsvis tillkommer det utmaningar, spänning, glädje, livfullt liv i en bra kombo. 
Det vi själva kan göra något åt får vi hantera hur helst vi önskar, så även jag. 
Det som kommer, som drabbar, är förhoppningsvis av den art att vi kan hantera det, med den dos av styrka vi behöver. 
 
Ser fram emot en god och trevlig kväll.
Och en lugn, fin dag imorgon.
Önskar att jag är rustad bra nog för att flytta min älskade unge på måndag, till nästa lya, och sen kunna skiljas åt utan att gå sönder.
 
Till er: ha en fin, rolig, skön, klok och härlig kväll och med önskan om kärlek och glädje framöver ❤
 
Joey
 

Kommentera här: