Så väldigt bra tajmat.

 
 
Efter frukost, städning och packning samt kaffe hos god vän tog jag finaste lilla bilen, drottningen, tillbaka till Småland. 
Jag höll ihop de timmarna hem, lyssnade på motown hela vägen och sjöng/skreksjöng och rensade själen en smula. Njöt av att ha en så förbenat stadig och skön bil att färdas i som gör resan till en fröjd! 
 
Direkt hemma packade jag upp, tvättade flera maskiner tvätt och sen gick jag igång med att försöka göra Fridas nu utplockade rum till ett mysigt sådant igen. Röjt, rensat, städat. Tokgråtit. Tänkt att jag redan längtar så att det gör ont. Bröstet värker av längtan efter min finaste, Bästaste Unge. Så får det väl va bara...tids nog vänjer jag mig kanske
 
Tagit fram målargrejerna för att ha de uppe- i stället för att ta upp, packa ihop, ta upp....
Nu står allt färdigt för att bara kunna sätta mig när lusten faller på. När terapibehov finns, eller när kreativt fokus behövs. Blev trivsamt!! Gjort ett stilleben av Fridas fina dansskor från Addams och hennes ukulele o en glasflaska som liksom är Frida. 
Efter målning, tvätt och fix ringer hon och vi pratar länge. På tunnelbanan och hela promenaden hem...så väldigt bra tajmat och så kul att höra om hennes dag, hennes tankar och få dela glädjen över det nya.
 
Jag ska nog sova gott i natt.
 
❤️
Kram Joey
 
 
 
 
 

Kommentera här: