Gillar färgerna, dofterna, utseendet.

 
En kaffe kvart över 7, lite småprat.
Starten på dagen kändes så skön, så sista städningen blev så lätt, så lätt. Njutbart med rent hem, nya handdukar och väldoftande golv. Mina barfotafötter gillar det allra mest!
 
Vid 9 var jag på maxi för inköp, också en bekant upplevelse från Fridas yngre år då jag också var ledig vardagar och gick och handlade i lugn och ro. Gillar det! Att i lugnt tempo kolla in varorna, fantisera ihop goda matidéer och göra slag i saken. Gillar färgerna vid frukten, dofterna i delikatessen. Utseendet på den ombyggda butiken som tilltalar. Ordningen. För mig är helheten viktig vid val av matbutik. Det är inte bara att slänga ner vad som helst i korgen utan handlingen är liksom en skön skaparprocess, liksom att packa upp maten och fylla förråden. Tänk vad skönt att kunna handla det en vill ha och dessutom gilla det:-)
 
Efter mat och kaffe ligger jag på sittbänken i köket, läser VårdförbundetS tidning och boken av Ester Roxberg. Lyssnar på Eva Dahlgren, som jag alltid tyckt om. Det är en bra dag, det här.
Det finns alltid saker att fundera över, vilja förstå bättre, hitta lösningar på...men just nu är det ändå så himla skönt.
 
❤️
Kram

Kommentera här: