Från blä-natt till härlig dag!

 
 
Min mage har verkligen börjat reagera extremt på när jag äter dåligt, alltså dåliga saker. 
Har sedan en tid skurit ner på kött, äter mest fisk eller vegetariskt, äter inte godis utan frukt och de nötter min kropp tål. Utesluter gluten också i så stor utsträckning jag kan. 
Och jag mår så väldigt mycket bättre.
Och det är så väldigt, väldigt skönt.
Min mage var en katastrof innan, med smärta nästan dagligen och en känsla av att va på tjocken för jag var svullen som då.
 
Igår kväll åt vi bra, pizza som jag gjorde på glutenfri, hembakad deg och bara veggo-pålägg.
MEN. Sen åt vi ostbågar och chips och jag tog även tre rutor mjölkchoklad, och mådde SÅÅ illa efteråt. Fick till slut det ur mig så det släppte men usch vad ovärt!!!! 
Efrer sovmorgon och lång stund med tidning, ingefära,- citron o gurkmeja i varmt vatten och lite kefir så hämtade jag mig.
 
Städat huset, och nu varit ute i flera timmar och promenerat, jag och dottern. Köpte lunch på REKO och satte oss vid sjön för att njuta av den.
På hemväg slank vi in på Liv Strömqvists utställning på museet. Riktigt kul och tämligen talande, om mens och dess historiska vinklingar på detta högst normala fenomen.
 
Nu vill jag bara sitta på min balkong.
Tusse i knät, solen som värmer trots blåst. och ni boken Tiden där emellan.
Vilken dag det blev!!!
Tacksam.
 
❤️

Kommentera här: