Vegetariskt och Bo Kaspers.

 
 
Träningen efter jobbet var skön trots absolut osug. Tur att en kan piska sig i vissa fall, och just träning är ju bra om en inte känner sig klen på nåt sätt. Så nu är jag efter dusch och käk väldigt nöjd.
 
Dessutom blev den vegetariska grytan riktig välsmakande! Kikärtor o rivna morötter som fick brynas i kokosolja och curry, chili och vitlök Och riven ingefära. Sen i med små färska tomater, spenat, citron, cashewnötter, vatten och kokosmjölk. Kokas 10 min....voilà! 
 
Märkte upp och vac-förpackade igår tio kg älgfärs till vår frys. En kontrast till dagens käk, och får bli nån lyx då och då. Äter väldigt gärna veggo och fisk, då jag mår bättre av det. Det känns bra för både knopp och kropp, tycker jag, även om jag också kan äta kött och njuta ibland. 
Hade jag fått välja helt fritt så hade jag inte själv lagat till mer kött, utan hållit mig till ovan nämnda....!
 
Lyssnar på Bo Kaspers senaste och har min bäste, ludne kille i knät. Här är stilla. 
Dags att läsa mer i den bra, men otäcka, boken Sonen. Underbar kvällsro.
 
Kram❤️

Kommentera här: