Harry Potters trollstav.

 
Dag 6 och upptrappning efter fastan...
Den där riskakan med avokado var ofantligt gott!!! Ett glas kallt vatten, smoothie och några munnar fantastiskt gott kaffe...oj, vilken njutning.
Jag kommer att göra det igen, känns som att det varit bra för min kropp. 
 
Dagen är snart slut.
En bra dag, som sjuksköterska medan min fina kollega tagit hand om studentintroduktionen idag. 
Efter jobb: dusch och Så ock på jorden på bio med min lilla mamma. Så mysig kväll.
 
Full med tankar idag.
Om vad det är som gör att murar sätts upp i huvudet mot de som söker sig hit, som har lidit så vi inte kan förstå det ens om vi försöker. Som flytt krig, våld, som inte haft nåt annat  val än att fly. För att kanske kunna leva vidare, rädda sina barn och sina nära. Det är klart att det är svårt och tufft att lösa situationen som uppstått i Europa, det löser sig inte av sig själv. Det behövs sååå mycket resurser, så mycket klokhet och struktur, absolut. Men tanken att stänga dörrar för de som är olika oss, den är för rå. För hård. För rädd.
 
 
Jag är bekymrad, och jag önskar att jag hade Harry Potters trollstav som fint kunde svinga runt tankarna till mer ljus, mer hopp, mer medmänsklighet. 
 
Kram i kvällen.
❤️

Kommentera här: