Visst kan vi??!

 
 
 
Pepparkaksbak idag, så mysigt!
Lillbonusen, min mor och jag bakade ut en massa ätliga sådana, och så några att adventspynta fönstren med. Tror att jag ska julpynta allt tills advent - bara för att det är mysigt liksom:-)
 
Efter den dagen kände jag mig som en pepparkaka typ, så jag var tvungen att ta mig ut på en promenad. Så fantastiskt väder, hög luft och vacker omgivning. Hördegårds fyra i öronen, så himla skön promenad i fri luft, fri stad. 
Det behövs ta in, i hjärnan.
I kroppen, i själen. 
Jag är fri, jag kan gå ut i underbar luft och känna att jag inte behöver vara rädd.
Jag kan uttrycka min åsikt, skriva om dem och  stå upp för det jag tror på utan att det är farligt.
 
Det är inte alla förunnat.
Men stjärnor...
Låt det bli en självklarhet över vår jord.
Låt det glada, det ljusa vinna.
Hjärtan kan få plats med mycket gott- låt det smitta av sig runt omkring.
 
På min runda log jag mot alla jag mötte.
För att kanske sprida lite ljus, lite glädje.
Send it forward - får du ett leende, ge det vidare.
Någon som gör nåt fint för dig, gör nåt fint för någon annan.
Visst kan vi?!!!
 
❤️

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Visst kan vi det!

2 Anonym:

skriven

Nej det var inte mamma!

Kommentera här: