Salami, en galen värld o hopp.

 
 
En så bra dag igår, bra jobbflyt, fniss och god stämning, fantastisk spa-eftermiddag med min goda vän Annika efter jobb. Bubbelbad och ansiktsbehandling så jag liknar en salami i ansiktet idag mest. Är extraglad för smink idag!!
Ljuvlig middag med skratt, musik, gamla tidningar, god mat och fantastiskt vin. En god kväll, verkligen.
 
Sen vaknar jag upp och hör nyheten om terrordåd i Paris. Något som skulle va en härlig kväll på operan slutade i tragedi, efter fullständig galenskap...uträknad, sjuk jävla galenskap. 
Det fibns inte ord. Det finns bara sorg, och avsky mot handlingen och det fanatiska tänket. 
Jag känner mig rädd. För vad som kan komma ur detta, för hur det ska bli.
 
Jag tror dock att ljuset övervinner mörkret. 
Att det finns hopp för det som är varmt, klokt och medmänskligt. Men just nu är jag darrig i benen med en klump i bröstet.
 
För det lilla barn jag ska sjunga för idag, ska jag lägga mycket känslor av att va välkommen, att det finns hopp. Det är en galen värld men vi finns här och kan göra bra saker av det!
 
❤️
 

Kommentera här: