Ljuset är underbart!

 
 
 
 
 
Igår fick jag verkligen julkänsla i kroppen, efter att ha blivit bortrövad till Stufvenäs gästgiveri av sambon. Där var julgranar, ljusstakar, granris...så mysigt!! Kollade på John Houdi och dansade kasedans (som vi verkligen inte alls kan) och skrattade gott tills det åtminstone blev lite rock'n roll. En kul kväll!
 
Blev toksugen på mysigt adventsfix och julmusik efter denna vistelse således, så utan att packa upp gick jag direkt till stan för lite ljusinköp, duk - och blomköp. Så nu är det piffat, pepparkakor hänger i fönstren och Tommy Körbergs jul har sjungit vackert för mig hela tiden. Ljusstakarna är uppe men ännu ej tända...kanske tjuvstartar jag. Ljuset är underbart och välbehövligt efter alla hemska nyheter runt om. Gäller att inte duka under för det, utan bejaka det sköna, fina...!
 
Ska sätta mig vid pianot och öva till nästa helg, men också yla lite julsånger. För att jag kan, vill och får❤️
 
Kramar till er!
Joey

Kommentera här: