En utmaning.

 
 
Cykelträningsmin ovan, typ. Gött pass på gymmet efter jobbet idag. Underbart faktiskt.
Hördegårds fyra i öronen som är väldigt bra, bra musik med tänkvärda texter! Passade väldigt bra för träning och samtidig rekreation.
 
Efter grönskssoppa och dammsugning av en liten del av huset gäller nu Jills veranda på play. Intressant programserie tycker jag med en riktigt duktig musiker med hjärtat på rätta stället som lever i en tämligen kontroversiell del av världen.
 
Det där med religion är konstigt, tycker jag. 
Att det är så självklar del av livet, av hur en lever sitt liv. Och jag tror liksom inte på nån gud, utan tror mer på mig själv och min egen förmåga. Ser liksom ingen anledning att tro, eller överlåta någon slags hopp och trygghet till nån gudom. Men det är ju jag. Jag tror på människans kraft och styrka, på andlighet - absolut. Att människor som gått före finns kvar fast liksom på andra sidan. Det är väl i så fall min tro.
 
Det är fine med att folk tror på olika saker, på olika gudar bara jag får tro som jag vill. Bara respekten finns. Nyfikenheten mer än dömandet. 
Då kan det bli rätt bra, ändå.
 
Jag kanske ska göra som Seinabo i Jills veranda- utsätta mig för att gå till en kyrka som sjunger gospel så taket lyfts. Jag gillar musiken, draget men är liksom rädd för religiositeten. 
En utmaning onekligen.
 
❤️

Kommentera här: