Lite grottmänskolik.

 
Rainy day....jo men typ!
Blir i funderingstagen då.
Lite sentimental, lite bubblig. 
Lite grottmänskolik.
 
Har gett av mig själv hela dagen, haft introduktion med nya studenter och är trött på min egen röst. Att då sjunka ner i frisörstolen o bli ompysslad är utomordentligt jävla skitskönt! Helt enkelt.
 
Nu hemma med katten i knät och grottar ner mig lite. Snart dags för matlagning innan bonusunge o sambo ska på karatepass. Sen kör jag nog nedgrottning med bok. Kanske brasa?
 
Funderar livsval.
De en gör genom livet, flera gånger i ett medelålders liv. Vägval av större betydelse, olika grad av bra/mindre bra sådana. Så länge det påverkar en själv är det ju fine. Då står jag för val och konsekvens. Många val senare i livet påverkar även andra i omgivningen. Som en skilsmässa med barn till exempel. att göra valet kan vara nödvändigt men självklart påverkar det ju den som inte kan göra valet utan bara får hänga på i det som blir.
 
Hur yttrar det sig senare i livet tänker jag? Har en svårare att själv möta kärleken, att våga saker eller hur kan det slå mot ens egen inre värld? Eller kan det få motviktseffekt? Eller håller en sig cool i det hela...?
Allt som vi erfar påverkar. Olika mycket och olika mycket beroende på vilken känslighet en har, tror jag. Poppar det inte upp då kommer det kanske senare, när en minst anar det.
 
En får va beredd på det mesta.
Även att gå igenom det som varit, för att också försöka förstå egna reaktioner. 
Livet är ett lärande, ett funderande. Och också ganska bra:-)
 
Joey ❤️
 
 
 

Kommentera här: