Mitt vid en äng.

 Finisar på balkong.
Äng mitt i stan.
Älskelsen vid vattentornet.
 
På min förmiddagspromenad igår gick jag mitt i stan, mitt vid en äng och njöt! Det gillar jag, när naturen i viss mån ser ut som på landet, närheten till skogen finns men ändå finns skogen typ mitt i stan. Kan tro att jag är uppvuxen i storstadens larm och asfalt men se det är jag inte. Jag finner dock bara inget nöje eller vidare mys i lantlivet, även om jag verkligen kan tycka att det är vackert med omgivningarna. Men jag trivs inte. Det lockar inte, och får mig snarare att bli uttråkad och ledsen, rastlös medan jag i stan kan söka mig dit - när, och om, jag vill. Då uppskattar jag det dessutom! 
 
Vattentornet for vi till i ett infall, dottern o jag. Kastade sten o sjöng, tjoade o skrek - härligt! Jag körde sommarskriket!
 
Tisdag idag.
Lite ärenden på stan, bankärenden o biljettköp till Pink Floyd Tribute som går ons-fre, blomköp o annat smått. 
Med goda kollegor till annan kollega ikväll, för lite tjat o mys. Blir bra! 
 
Nu en andrakaffe o Faktumläsning. 
 
Ha en fin tisdag o kom ihåg regnjackan!
kram Joey❤️

Kommentera här: