Amen. Typ.

 
 
 
Nu snart ett nytt dygn, en ny dag. 5 i 12 på natten har jag precis läst ut boken Boktjuven och i försök att somna har jag varit uppe, hostat ut lungorna och inhalerat, druckit vatten, hämtat en ny bok. För att komma till ro.
Jag som i nära 14 dagar fått sova utan inhalerande och hosta fann mig själv nästan förvånad över att behöva göra detta åter. Kändes som att det blivit ett nytt normaltillstånd, ett fantastiskt normaltillstånd. Jag hoppas att detta nattliga bestyr är en engångsfadäs för jag önskar det där tillståndet klart längre perioder. Så. amen. Typ.
 
Jag som haft det så gott idag.
Härlig promenad i det grönaste av gröna, i skön luft och sen läsning, te och lite netflix-koll, prat m sambo och hemvändande dotter. Lite matfix, tvätt i lugn och ro. Lyssnat på Elin Ruth som jag varmt rekommenderar.
 
Nu har det blivit söndag.
En ny dag där jag också ska ha det gott är planen. Träning står på programmet efter frukost, och matinköp. Kanske lite sång vid pianot eller målande vid matbordet. Har en ide som vill kluddas ner, få komma ut känns det som. 
 
Först lite läsande i nya boken för att finna ro efter lungspatt. Blir bra!
 
God natt. Eller kanske god morgon när du läser.
 
❤️

Kommentera här: