Konsert, Katitzi och vacker färg!

 
 
 
På väg efter goda dagar i Binz! 
Vi slåss lite mot klockan eftersom jag vid 19 vill befinna mig i Linneparken och kika på Elin Ruth Sigvardsson. Har sett fram emot det, åkte redan vid 7 för att hinna men blev fast i färjekön 2.5 h...blä! Jag ska springa ner när jag kommer hem,  efter att ha dragit ut deon ur väskan och dolt reslukten...haha! Vill lyssna det jag hinner....!
 
Lyssnar nu på Katitzi på barnradion. 
Sån nostalgi! Läste alla böckerna av Katarina Taikon som liten och ung och fängslades av Katitzis liv och leverne, men också förfärad över hur hon ibland behandlades. Ska nog ta en tur till bibblan med lillbonus och låna lite books.
 
Solen skiner även här, i vårt vackra land. Så skönt. I övrigt är norra Tyskland och Sverige likt naturmässigt, med dess vidder och åkrar. Kanske är det ännu mer likt Danmark eftersom det också växer fullt av vallmo längs vägarna. Så vackert med dess röda färg!!
 
Sista skälvande dagarna på semestern nu, måndag börjar så kneget och knoget igen efter fyra veckors sovmorgnar, slappa dagar, bokläsning och upplevelser i lagom blandad dos. Hoppas det blir bra, det också.
 
Kram Joey❤️

Kommentera här: