En stad som vaknar.

 
En stad som sakta vaknar, solen skiner...
det porlar i en liten samling fontäner, småfåglar piper. Människor sitter, liksom jag, på en parkbänk och väntar eller bara njuter i solen.
Ett äldre par bråkar om vilken butik de ska besöka först.
Andra flanerar lugnt, njuter av sin lilla fönstershopping.
En lastbil lastar av varor till närliggande butik. En pojke cyklar med sin pappa, småpratar och verka tycks att livet är tipp topp medan de mindre bemedlade sitter slitna och munhuggs på "sin" bänk.
Några går med resväskor.
En stad som vaknar är en rätt skön känsla så här på sista riktiga Semesterdagen.
 
Jag inväntar kaffesällskap efter att ha fixat mig ett nytt pass och hämtat min unges nya. 
Nöjd efter skön gårdag med goda vänner, god mat, goda samtal. 
 
Ska  njuta av solen i dag. Sitta i bikini med min bok, dricka bubbelvatten och må fint. 
 
Pöss ❤️

Kommentera här: