Verkliga livet.

 
Min segkväll igår blev en "redig förkylning" med feber och ond kropp samt tappad röst...
nåja. Det går ju över:-) 
Timingen är onekligen skitdålig, med alla nya studenter och mitt uppdrag kring det. Men jag kan inte trolla, tyvärr. Det är som det är.
 
Det är ljusare idag. Soldis, så vackert. Så småningom kommer det mer, där solen strålar med sin värme. Kan inte tänka mig nåt bättre att efter jobb få sätta mig på balkongen och läsa en bok, andas in luft djupt ner i lungorna, ta hand om mig en stund innan vanliga förpliktelser. Ett skönt sätt att landa på.
 
Möjligen snart dags för att gå upp och göra lite bananpannkakor typ. Lagom lunch för ohungrig mage.
 
Tittar på Mad men's sista säsong. Verkligen en serie som nu börjar bli rätt trist, som jag sett 6 säsonger av snart Människor som verkar ha allt, de är snygga så en nästan blir arg, har stiliga lägenheter, kläder och bra jobb. De är gifta, har barn...men ALLA söker något vid sidan av. I tron att gräset är grönare, ni vet...så tragiskt mitt i denna vackra fasad. 
Jag tänker att det nog är ganska vanligt. Att det bakom ridån finns saker som ingen får tillgång till. Det lite skavda, tuffa försöker vi gömma även om alla har lite skavsår under ytan. Det är ju själva livet. Vore konstigt om det inte fanns nåt som skavde, eller hur?
 
Sällan är livet rosa rakt igenom. 
Livet är ju upp och ner, det skaver här och där av  olika åsikter, olika drömmar och tankar om livets olika skeenden. Vi skulle nog tjäna på att våga dela det med andra. Våga visa vilka vi faktiskt är. 
 
Serien kanske hade förlorat på det, men verkliga livet hade säkert vunnit.
 
❤️

Kommentera här: