Rika drömmar.

 
Nya läsglasögon kan en också roa sig med att shoppa. Det är skönt att se:-)
Varmt men dåligt med sol idag.
Det går ingen nöd på oss alls, men jag har verkligen längtat efter solen....är tokberoende av den för att få kraft, energi och ork!
Nåja, det är väldigt slappt och släppt.
Tar dagen som den kommer, planerar genom att titta ut...vad passar idag? 
Idag har vi sett Titanic-museet. Ett ganska litet men intressant museum. 
Ikväll blir det överraskning då....
 
Både dottern och jag har pratat om nätterna. 
De rika drömmarna.
Hemma minns jag inte att jag drömt, här är det massor av drömmar som blandar sig i varann. Kanske för att en slappnar av, ger efter? 
I natt har döden varit närvarande, katter och hundar, oväder och väder, vackra landskap...
Framför allt mops. Som i drömmen hette Tage. Ett måste om en sådan införskaffas. Namnet alltsåz. En cool vovve verkar det.
Döden ja. 
Gör sig påmind, och pockar på nån slags uppmärksamhet. Förberedelse möjligen, och empati med de som nu drabbats. 
 
Vad vet jag?
En förstår inte allt i denna världen.
Reflekterar över att saker händer när kontrollen släpps. Kraven minskar. Kroppen vilar.
En nyttig vecka.
 
Och just nu sjunger dottern till Les Miserable och det är fantastiskt härligt och skönt.
 
❤️
 

Kommentera här: