Goddag yxskaft.

Bild tagen i Skottland i år.
 
 
Det är en helt annan känsla i min kropp ikväll, när jag är ledig imorgon...så väldigt skönt!!
Det blev jobb som sjuksköterska idag då en var sjuk och jag ändå skulle handleda student. Det blev en bra dag, där jag även hann med litet annat precis före hemgång.
 
Träffade min lille far på stan för lite hemlighetsmakeri inför mammas födelsedag. Tog en liten fika också. De stunderna är så mysiga, så viktiga att ta vara på. 
Blev lite julklappsinköp för min del oxå innan hemgång, presentinslagning, pill med andra presentideer....hemma själv vilket passade ypperligt idag! 
 
Tittar nu på Jills veranda med Annika Norlin. Ser fram emot det! Hon är en riktig feminist (öh...kan man va oriktig???)
 
 Blev just förvånad över en nyhet om att bara 40% av befolkningen i vårt grannland Danmark tycker att det är konstigt att kvinnor har lägre lön. Sverige var inte mycket roligare med sina 60% men dock lite klokare enligt mitt sätt att se det. Någon man de frågade om han var feminist svarade att det kan man väl inte va när man är man...? Goddag yxskaft.
Visst känner jag många mycket klokare män som faktiskt ser det som en självklarhet att en oavsett kön ska ha samma rättigheter, samma lön, samma förutsättningar...????
Jag kan inte förstå nåt annat.
För mig är andra uppfattningar helt obegripliga.
Och oerhört diskriminerande. 
 
Japp.
 
Jills veranda alltså.
Och låten "If Jesus was a woman".
 
puss❤️

Kommentera här: