Domkyrkan, tandläkare o mångkultur.

 
 
 
Gårdagens lucia och julbord var fantastiskt mysigt, precis vad min själ behövde. 
Jag nöjde mig med all sill och lax, grönkålssallad, rödbetor med getost och hoppade gladeligen över allt kött. Blev väldigt mätt ändå, och fyllde ändå på med himmelsk ostkaka och ris ala Malta:-)
 
Satt i vackra Domkyrkan och njöt av stämningen, av fina arrangemang och av ett par solister som visste vad de gjorde, av dansare och musiker. Både tårar och skratt var det, så skönt!!
 
Dessutom var det kallt ute, och jag gillar det verkligen. Helt ljuvligt mysigt!
Tänk om det kan få va så nu, 10 minus och soooool!!!!
som i morse, på väg till tandläkaren. Oj, så gott! Väl i stolen blev jag stel som en pinne, höll krampaktigt mina händer för obehaget i känsla, i ljud och av rädsla att han skulle hitta nåt fult men tack och lov....jag var fin! Inga hål, pyttelite tandsten på tre tänder, punkt. Nu andas jag ut i två år till!
 
Just nu inväntar jag älgköttbullar, potatismos, stekta grönsaker och sås tillagad av vår käre granne, min sambo och fyra herrar från bland annat Syrien. Det ska bli spännande att få avnjuta detta i ett mångkulturellt måltidssällskap.
 
Kram❤️

Kommentera här: