Historia i ett par byxor o överfylld bägare.

 
 
Jag är en slängare, och gör det oftast utan vemod sedan flera år tillbaka. Ibland kanske väl frikostigt men nåja. Det är inte så att jag lider brist på nåt. 
Men dessa byxor har jag sparat.
Min mamma hade de på 60-talet, jag hade de flitigt -85 som 15-åring och nu trettio år senare plockar jag fram de igen. Och jo, jag tycker fortfarande att de är rätt coola faktiskt :-)
Mycket historia i dessa bralls!
 
Orkiden symboliserar för mig en god vänskap, eftersom jag fick den av mycket goda vänner.
Och jag älskar denna blomsort!
Jag, utan gröna fingrar, klarar också de även om sambon är bortrest eftersom de knappt behöver vatten, perfekta på alla sätt. 
 
Tänker på min vän, som just nu går omkring och väntar besked. Som har huvudet och hjärtat fullt av funderingar på hur, vad, om, ifall...och jag sänder tankar till stjärnorna om BRA svar. Hoppfullt, bra och hyfsat lätt åtgärdat önskar jag att svaret ska säga. Det räcker ju ibland med att bägaren varit övermäktigt full en gång, kan jag tycka...
så stjärnorna...
Lyssna. Blinka. Ta hand om.
 
❤️❤️❤️
Johanna
 

Kommentera här: