Att besitta konsten med att strosa.

 
 
 
 
Synonym till "strosa" är "vanka, spankulera, flanera, traska". Betydelsen "att gå utan mål".
 
Fick läxa igår. Av sambon.
Att just slå upp ordets betydelse och synonym till detta.
Jag behöver tydligen lära mig det.
Att strosa känns som en onaturlighet i hela min kropp. Jag, som typ har ett eget ordspråk "varför göra något sakta när det kan göras fort"...
 
Så igår skulle vi gå till King of India för lite käk och då skulle den praktiska läxan läras.
Bedömningen av det hela försöket var att jag var helt kass. Helt enkelt helt kass, på konsten att gå sakta, strosa, flanera omkring utan mål...
Grejen var ju tydlig: vi HADE ju ett mål!
Vi skulle äta ju! Vi var visserligen väldigt tidiga och skulle med god marginal hinna det slöaste av slött: att strosa.
Flera gånger drog sambon mig i armen, när jag tydligen varit en halvmeter före. Igen.
 
Jag vet inte om det riktigt finns någon mening med det hela. Strosandet liksom. Ger det mer lugn om en kan konsten? Finns det vetenskapliga bevis för att det skulle vara gynnsamt för den mänskliga kroppen, knoppen, själen? Jag tror inte det, men jag har inga belägg för att det inte finns.
 
Jag bara vet att det liksom kliar i min kropp när jag inte kan gå så fort jag vill.
Däremot kan jag utan svårighet sitta alldeles still, på Smörhöga fik med en lunch framför mig, eller en god glass, liksom jag utan problem kan sitta vilande med ännu en bok på vårt trädäck.
 
Räcker inte det:-)???
 
Joey❤️

Kommentarer:

1 Eva H:

skriven

Jo, det räcker!

Svar: Taaaaack:-)!!!
Johanna

Kommentera här: