Min pose för kvällen.

 
 
Igår kväll blev jag utbjuden på krogen.
Åt god röding, fick trevlig service (om än lite långsam), hade sköna samtal och skrattade gott. Tack min bästa pärla!
En spontan och go kväll!
 
Idag fick jag åter en utmaning då läraren/pedagogen/den riktigt kunniga var sjuk. Det ställde krav på mig och åter kände jag att jaaaa....hm.....tillräckligt bra är också ok!
Pratat patientfall utifrån akutsituationer: om någon tokblöder, om någon får en kraftig allergisk reaktion/anafylaxi osv...vad gör jag då? Hur många personer vill du ha till hjälp o vilka insatser kan du göra innan läkaren kommer? Vad Händer i kroppen? Vilka kompensationsmekanismer drar igång...?
Som sagt. Tillräckligt bra. Är. Oxå. Bra. 
 
Min pose är rätt skön.
Efter strykning, lite packning, nagellacksfix, torskrygg med champinjoner, soltorkade tomater, bladspenat och paprika...sitter jag nu m öronen mot hockeyn. Katt i knät. Och snart bok.
Gott så! 
 
❤️
kram

Kommentera här: