Fridfullt o lite oroligt

 
Blott en dag, ett ögonblick i sänder...
Det som gäller lite nu.
Jobbar oss sakta framåt, steg för steg, med det vi kan göra. Väntar på en del hantverk för att kunna packa upp ytterligare lådor. Men hittills får jag va nöjd. Det går framåt.
och jo...jag hade önskat en liten quickfix för att få det klart men jag försöker va lugn.
 
Och jag har pratat med besökare i källaren idag.
Fick ju nattligt besök av en surmulen msn för ett tag sen, i min dröm, men som jag lovade förvalta detta hus väl. Vi slöt fred så själen i vår våning känns lugn. Fridfull.
I källaren är det oroligare. Inte illasinnat utan mer stissigt. Satte mig i vårt förråd idag o tänkte lite högt om hur jag tänker om detta hundra år gamla hus. Det kändes lugnare sen. Ska göra om det och kanske sjunga en trudelutt för att få vila i källarrummen.
Spännande!
 
Kram från häxan:-)
❤️

Kommentera här: