Orange, skogen o Styrka.

 
Höstljus, vacker färg ändå...
men hösten är i övrigt inte i min smak.
Men orange färg ska jag nog ha mer i mitt liv. Kanske sambon blir extra nöjd också av lakersfärg...!
 
I dagarna haft intressanta samtal med människor. Om hälsa, hur man upplever det. Bästa beskrivningen på vad hälsa är, som jag hört: "skogen. Att gå i skogen där det susar och doftar så gott. Det saknar jag".
För denna var skogen förknippad med verkligt välbefinnande, barndom som påminde sig om fina dagar. En ynnest att få ta del av dessa berättelser!
 
Dagen idag har varit en tuff dag.
Begravning av en fantastisk härlig människa, där mycket minnen blandas med sorgen av att hon inte längre finns här. Jag tror hon var med idag, liksom min bästaste farmor Maja. Jag fattar inte hur det gick men jag kunde sjunga fastän tårarna rann...på nåt sätt fick jag styrka att klara av det. Jag hoppas att det gav någon liten strimma av hopp, ljus...
 
Vålbehövligt med alla barn hemma, en lugn fredag. Tusse är hämtad- äntligen! Såååå skönt o mysigt att ha honom här igen❤️
 
Det är fredag.
Jag hoppas att denna helgen går LÅNGSAMT. Jag behöver liksom dubbla timmar helg.
 
❤️
 

Kommentera här: