En riktigt bra dag.

 
 
 
Den här dagen är så fantastiskt njutbar.
Efter ett år med uppsats, planering, flytt, sjukdom hos nära o kära, begravning av en speciell vän, tuffa situationer som varit oförutsedda och en prövning...och allt har snurrat i ett tempo som inte varit helt hälsosamt.
 
Så denna dag känns som mjukt, näringsrikt kärleksbalsam för min kropp och knopp och själ.
Glad att jag gjorde slag i saken och struntade i att bita ihop, utan lyssnade på mig och tog semester. 
Att vakna av mig själv halv 7 efter många timmars sömn, var ljuvligt. Att bara ikläda mig fulbralls och göra kaffe och frulle, sitta med min unge o morgonmysa en stund. 
 
Att sen promenera med henne till skolan som i gamla tider...och sen fortsätta min höstpromenad med Tommy Körberg i öronen. Hälsade på farmor o farfars grav. Pratade med farmor. Med Gun. Och jag inser att de två pratar nog en massa just nu, drar historier och skrattar. Precis som förr. Och emellanåt ser de till mig, oss. Kollar läget, pussar våra kinder och stoppar om. Är nära. ❤️
 
Vilken dag!
Att kunna ligga i sängen med goa katten Tusse, en lång lugn stund och bara klappa medan jag läser en tämligen god bok....mmmm!
 
Lite lunch med boksällskap innan en promenad till stan. Bara för att jag vill.
 
Det är en riktigt bra dag idag.
❤️

Kommentera här: