Kalas, kontroll o första advent.

 
 
 
Festligheterna igår avlöste varandra.
En hög med 11-åringar intog huset på eftermiddagen och vi konstaterade att det gick oerhört lugnt till väga.
Inga barn som blev ovänner, ingen som satt i nåt hörn och inte ville va med i ryska posten och frågesport...alla pigga och glada. Vi vuxna servade med fika, och i övrigt låg jag på sittbänken i köket och fick lite KBTterapi av både dotter o man. Det i sig var terapi. Att faktiskt ligga där över en timma, lugnt och stilla.
 
Det handlar nog mycket om kontroll. 
Vill ha full koll, alltid. 
När inte full koll kan nås infinner sig stressen lätt. 
Nåt att jobba med absolut. 
Nu ligger jag här lite baktrött efter god middag med våra grannar igår kväll, och hämtar mig inna släkten kommer för att också fira Felicia.
 
En skön långpromenad i vackra Bokhultet tog mannen och jag efter frukost. Bästa vilan och uppladdningen inför kalajs tror jag!
 
God första advent önskar jag er❤️
 
Kram

Kommentera här: