Bromsen.

 
 
Äntligen är bokhyllan klar och mer böcker får plats:-)! Lite buskar och små träd, kantsten och fina grejer händer i trädgården dessutom. Oxå Fint!
 
Det är bra.
Det händer bra saker.
Jag skulle vilja så mycket mer. vill så mycket men kroppen, knoppen säger ifrån. Märker att jag har en stresskänslighet som gjort mig mer sårbar. Mer påverkad av yttre händelser. Vill planera in mycket för att det finns så många goda vänner, så mycket kul att göra...
men ibland måste jag backa. Backa tillbaka och tänka om. 
 
En helt full kalender stressar, en lagom full inspirerar och en tom är ibland så otroligt skönt. Det behöver finnas en balans, mellan vila och rörelse. Som mjuka vågor som ger energi-vila-energi....
För många helger i rad med fullt schema rör upp. Det är då bromsen måste dras åt, och det har jag nog börjat förstå...att den som ska göra det - det är ju jag.
Trist men nödvändig lärdom.
 
Tusse är bra på det.
Han ser ett knä, hoppar upp och gosar in sig. Släpper allt och njuter av stunden.
Katter är kloka.
Det ska jag också försöka bli.
 
❤️

Kommentera här: