Som en suggestiv sång.

 
Regnet smattrar utanför sovrumsdörren, det är gråmulet och låter nästan som en suggestiv sång. I moll. 
Fåglarna tjoade nyss men de har tystnat eller sjunger de kanske i regnets tonart så det inte blir lika tydligt...?
Deras stämmor går igenom ibland.
Och nä, de sjunger fortfarande i dur:-)
Hade det inte varit för kaffe, fil- och bärsug hade jag kunnat ligga här ett tag till.
Och bara lyssnat.
Vilat.
Insupit morgonen.
 
Jag älskar lördagsmorgnar där man får sova ut.
Nu för tiden kan jag det utan problem, och jag njuter!
Inget alarm så vaknar jag strax före 9.
Lätt himmelskt:-)
 
Efter dusch blir det så frukost och gott Arvid Nordqvist-kaffe, Smp. 
I lugn och ro.
Såååå gott!
 
Ett par ärenden på stan ska avhandlas oxå innan dagen nog får bjuda på en film, bok, en kopp The som uppvärmning inför goda vänner ikväll.
Trots avsaknad av den älskade solen så känns det riktigt bra❤️
 
Ha en fin dag!
 
Johanna

Kommentarer:

1 Karolina:

skriven

Tack för att du får mig att stanna upp och tänka/känna om så bara några minuter.men stunderna blir nog fler och fler.

2 Johanna:

skriven

Du gör mig glad m dina ord! Tack❤️

Kram Joey

Kommentera här: