Slipa och förbättra.

 
Att bearbeta och reflektera, försöka förändra, förbättra och finslipa är en ständig process som ju först kan ske när man blir medveten om det som måste jobbas med.
Det är svårt att göra det utan viss självinsikt.
 
Som huvudhandledare för ungdomar mestadels får jag utvärderingar och också refkektioner under och efter varje period, där jag ibland får till mig saker värda att fundera på. 
Det ökar medvetenheten om mig själv, mitt sätt att vara, hur jag uppfattas och som är nåt att ständigt tänka på.
 
Vissa saker kommer kanske inte fram för man inte törs kanske....det gäller att försöka hålla sinnet öppet och känna av stämningar för att se om mitt sätt att handleda och vara påverkar de i min närhet.
Det är ju viktigt att bli medveten, för att försöka göra nåt åt det mindre roliga.
Att sträva efter förbättring är det jag vill, i mitt jobb och bemötande där, bli bättre på tydlighet och våga möta.
Men även på personligt plan vill jag utvecklas som människa och medmänniska och slipa på de egenskaper som är mindre charmanta. Mer förstärka de egenskaper som är goda.
 
Det är en utmaning.
Och de är till för att mötas.
 
Kram❤️

Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Frågan är om man ska vara en felfri människa?7

2 Johanna:

skriven

Absolut inte, för det är omöjligt. Men det man vet med sig kan förbättras är värt att arbeta med, tycker jag:-)

Kommentera här: