Uppladdad!

En kaffe på traditionellt fikahak med goaste Connie ♥
Ny bok:-)
 
 
Uppsatsens fas med att lägga in allt i tabell för meningsbärande enheter, koder och underrubriker är i full gång. Jag hoppas vi är på rätt spår, kära kompanjonen och jag. 
Fortsättning följer idag och imorgon för att komma ett bra snäpp framåt...vi VILL bli klara!!
 
Rätt trött i skallen blir man när man suttit i full koncentration hela dagen, så en promenad är ett MÅSTE - mer än annars kanske. Eller ja, jag behöver det för mina lungors skull, för att de ska fungera och få styrka, men jag behöver också det för massa andra sakers skull bl.a. välbefinnandet och utrensandet!
Igår fick jag sällskap av kära Connie, en god gammal vän som alltid är så skön att träffa. Samtalen skiftar vitt och resulterar i gapskratt, illfniss och tårar av livet själv. 
Det ger alltid ytterligare en dimension till i ett samtal, reflektioner som föds som ännu inte blivit tänkta. 
Det som hänt henne och hennes familj senaste året har verkligen drabbat, men också gett en styrka som inte vem som helst besitter. Tror jag.
En otroligt hård lärdom, som säkert betyder något för framtiden.
För kärleken. För lusten och hoppet. För jävlar-anammat. All kärlek!
Du är fantastisk! Stor kram♥
 
Det ger energi att träffa vänner, för att tanka sig full och ta sig tid till något annat.
Något annat än vardagens pusslande, med tvätt, hämtning och lämning, stsädning, matlagning, plock och fix...
Den tiden behöver jag verkligen ta mig för att få balans i mitt liv.
För att må bra.
LIkaväl som jag behöver ensamtiden.
Sjunka in i en bok och bara vara med skön musik i bakgrunden.
Ladda på olika sätt är viktigt för mig.
 
Nu är jag lite lagom uppladdad för dagens utmaningar.
Dustin Lynch är på stereon, kaffet på och chokladen framme.
Nu jäklar.....!!!
 
Kram Joey
 
 

Kommentera här: