Längtar nu.

 
Så sant.
Så självklart.
Och ändå detta hat i världen, i vårt land, i vårt samhälle.
Vårt hjärta har också samma färg....!
 
Längtar nu.
Till lent och varmt och tryggt bröst där mitt huvud kan vila.
Efter kram och doften av min pärla.
Snaaaaart så!!
 
Längtar till flytt.
Till närheten, gångavstånden till allt, doften av stad.
Det ska verkligen bli helt underbart!
 
Längtar efter lugn i själ och hjärta. 
Lite har saker landat efter sår rivits upp igen men det är en bit kvar till själsro.
Men den finns och jag har burit tungt förr.
Vägen är framåt. Uppåt.
Och det går!
 
Längtar tills andrakoppen kaffe är klar och sitter i näven när jag läser igenom uppsats och kodning i vår innehållsanalys. Förkovrar mig för att försöka bli klar med denna kandidat nån gång.
Längtar tills den är klar och till en liten paus innan nästa feta utmaning.
 
Längtar efter god kväll med goda vänner på cafe de luxe. God mat och prat-kväll.
 
Längtan är bra.
Den driver.
Framåt.
 
Puss och god fredag!

Kommentera här: