Att bada i böcker o musik.

 
 
 
Det är oerhört skönt att koncentrerat hinna läsa vid ledighet, tycker jag! 
Det är total avslappning för mig.
God musik och en god bok får min själ och hjärna att ta ett glädjeskutt för att sen hamna i ett nästan meditativt tillstånd....
 
Och jag tror att jag verkligen behöver det.
Burra in mig i läsebubblan emellanåt för att sen orka ta klivet ur och va på banan en stund.
Liksom musiken, som fyller mig med olika känslor eller som bekräftar känslan jag redan befinner mig i.
Så viktigt och så livgivande för att jag ska fungera som människa.
 
Längtar nu efter långa promenader med långa kliv med utvald musik i mina öron...!!
Det ska det bli, och mer frukt och grönt, fisk...
Har inte levt galet på nåt sätt men lite för mycket kolhydrater och lite för lite grönsaker, helt klart. Och väldigt lite motion har jag unnat mig.
Däremot böcker och musik har jag badat i, liksom poolen (uppvärmd till 32 plus) och solen:-)
 
Några timmar kvar på dygnet i USA innan hemfärd. Packat i stort sett klart och tar nu en kaffe med Alice Munro och insuper värmen....
Och tackar Pärlan, familjen och stjärnorna för denna gången.
❤️

Kommentera här: