Tanke i julstök.

 
 
Vackra saker har jag, och vi, fått i dagarna.
Mysigt. Tacksamt. Glatt hjärta:-)
 
Tänker på jultider.
På de som inte har så mycket, kanske bara det de har på sig på kroppen.
På att många av oss faktiskt har råd att bidra litegrann till att göra livet en smula bättre för dem. De som inget, eller litet, har. 
Ett bidrag till dragspelaren på stan, en peng till kvinnan utanför butiken. En get på action Aid eller vaccinationspaket på Unicef.
Mitt i julklappsstök och inköp, så känns det ju bra att göra nåt. 
 
Är ändå nöjd med att dottern och jag haft tid ihop idag, inhandlat klappar, pratat....handlat mat. Kontraster till andras liv. Tacksamt att åka hem med mat, laga en god och näringsrik soppa, sitta i husvärmen och språka. Sitta i vardagsrummet och höra sambon o dottern fnissa över deras quiz-tävling. Ligga på spikmatta och golfboll för att vårda min ömma kropp.
 
Jag är så tacksam, och tänker (och säger) ofta att vårt hus är fantastiskt, att vi bor så fint och bra. Och så känner jag verkligen.
Gäller ju att ta vara på det, att vara glad för det en har. Vara nöjd och glad.
Att det är en fin miljö.
Sköna golv att gå barfota på.
Vackra fönster att se ut i.
Funktionellt, och riktigt bra kök.
Att en får ha det så gott.
Helt enkelt.
 
kram ❤️ Joey
 

Kommentera här: